Alpina Superclass 1,2 VVT

Året var 1996 da Alpina Snowmobiles i Italia lanserte den første 2 beltede snøscooteren.
Sammenlignet med andre, og tidligere merker som Aktiv Grizzly, Ski doo Bamse, Alpine II og Big Foot, var Alpina sin scooter gjenkjennelig på sin fremragende størrelse og lengde, samt den uovertrufne evnen til å trekke tunge lass og ta seg frem i ulendt terreng.

Det spesielle med en snøscooter som har 2 belter er foruten at den er usedvanlig stor i størrelse sammenlignet med en enkeltbelte snøscooter.
Alpina sine snøscootere har to belter, som hver har en bredde på 500 mm, en lett og solid ramme,
eksepsjonell trekkraft og en utrolig evne til å flyte på underlaget.

Foruten disse særegenhetene, var formålet å være i forkant av utviklingen med tanke på teknologi, design og konstruksjon. Alpina har utviklet en imponerende rekke nyvinninger som da, og nå aldri er blitt brukt på snøscootere.

Det er ønskelig å nevne noen av disse utviklingsfordelene:
• 1997 – Alpina Superclass I komfort med en såkalt motorsykkel kjørestilling, eller «rider-forward posisjon» som andre produsenter kom med først noen år senere i 2003.
• 1999 – Superclass II leveres med en tre-trinns girkasse, med høy – lav – XtraLow ​​- Nøytral – Revers tannhjulskasse (ikke kjede) som standard.
• Alpina sine scootere registrert for inntil 5 personer.
• Alpina var en av de første som ble leverte scooter med to-taktsmotorer med elektronisk innsprøytning.
• Alpina med mange tilvalg som ROPS, hånd-varmer, forskjellige høyde på vindskjerm og annet tilbehør beregnet på de profesjonelle brukerne.

Mine damer og herrer, tiden er kommet. Alpina lansere nå Superclass III
20 år etter Alpina lanserte sin første 2 belte snøscooter: Alpina Superclass I, er vi stolte av å kunne presentere den tredje generasjonen Superclass, som passer perfekt inn i vårt segment. Som lillebror til Sherpa 1,6 Ti-VCT. Den originale designen har blitt revolusjonert, men det grunnleggende prinsippene om kvalitet og pålitelighet er godt ivaretatt.

Den nye Superklass III, for deg som ønsker:
• En arbeidsmaskin for det tøffe jobbene.
• En multi-maskin, hvor vi kan tilpasse maskin og tilleggsutstyr etter deres ønske.
• Styrke / ytelse og kvalitet langt utenfor det man ellers finner på markedet av snøscooter og ATV.
• Enkel betjening og servicevennlighet.
• Høy kjørekomfort.
• Lave driftskostnader.

FØRSTEINNTRYKK ER VIKTIG
Vårt ønske er at du skal bli forbauset, og vekke interesse. Dette oppnår vi med frekke linjer og vakker design. Italia er kjent for sin lidenskap til gjennomførte design som man finner igjen på biler og motorsykler. De lange linjer og det aggressive uttrykket representere de viktigste momentene man finner i Superclass III: komfort, kvalitet, trekkraft.

Du skal sitte godt når du kjører en Alpina, dette har vi sikret ved å lage en sal med to-nivåer, setet gir fører og passasjer en naturlig posisjon for lange utrettelige turer. Førerplassen er komfortabel med justerbare varmehåndtak og oppvarmet sete. Beskyttet mot vind og kulde av en stor vindskjerm. Motorkåpen er bred og du sitter godt beskyttet og får samtidig en varm luftstrøm av motoren som holder deg varm.

Du vil sette pris på den nøyaktige og progressive styringen, stabil under alle forhold, enten du kjører i mye løs snø eller på harde underlag.
Dette i kombinasjon med det nyutviklede fjæringssystemet. Bygget opp med linkarmer foran og justerbare gassdempere. Belteunderstellet har parallell – føringer, glideskinner og hjul i kombinasjon med justerbare gassdempere. Dette for at du som fører skal kunne få en optimal kjøreopplevelse og kunne gjøre de nødvendige justeringer for å optimalisere trekkevne og komfort under de ulike oppdrag / forhold.

Et kompakt og komplette digitalt instrumentpanel gir deg overblikk over alle de nødvendige data du som fører trenger for å kunne påse at din arbeidsmaskin arbeider optimalt.
Alle nødvendige betjeningsorganer sitter plassert inne rekkevidden av fingrene.
I fronten sitter 2 lykter med LED automatiske kjørelys i tillegg til halogen arbeidslys, som gir godt lys på mørke vinterkvelder.

Girkasse med trykksmørning
Den nye girkassen designet spesielt for Superclass III, med Høy – Lav – Nøytral og Revers, er med på og gi deg den optimale kjøreopplevelsen, designet for maksimal styrke.

Girkassen i Superclass III er bygget opp med tannhjul (ikke kjede) som har 2 konkrete fordeler. Den er driftssikker og samtidig stillegående. I tillegg er girkassen utstyrt med trykksmøring gjennom mekanisk pumpe.

En kan ikke bare tenke på at man skal kjøre fort fremover, men også ta høyde for at det skal stoppes. Spesielt med tanke på Alpina og de tunge lassene den er bygget for å trekke må man ha et godt bremsesystem.
Alpina har videreført systemet fra Sherpa, med stor bremseskive som både har hydraulisk bremse calipper og manuell brems/håndbrekk. Vi garantere at de brakkeste bakkene er under kontroll…

ATSS – 3
Den nye eksklusive Alpina Track Suspension System 3 med mono-støtdempere og nitrogengasspatron. Tar kjørekomfort og grep om underlaget til nye høyder, en funksjon ukjent for alle andre eksisterende snøscooter produsenter. Takket være denne innovative fjæringsvinkelen tilpasser seg alle typer underlag, og sikrer den beste grepet om underlaget og kontroll under alle forhold.

Alt dreier seg om innovasjon og teknologi satt i system.
Erfaring gjennom utallige timer med kjøring og testing gjør at man tilslutt får frem den optimale arbeidsmaskinen. Vi lover deg, du vil ikke bli skuffet når du kjører Alpina Superclass III.

RIKTIGE VERKTØY FOR JOBBEN
Noen er fornøyd, andre misfornøyd med tidligere erfaringer knyttet til valg av arbeidsmaskin som snøscooter eller ATV. Vi lover deg at hvis du prøver en ny Alpina Superclass III kommer du til å oppdage en helt ny verden innen dette segmentet.
Godt utstyrt:
Brakett for montering av vinsj og kvistavleder i fronten er standard.
Strøm for ekstralys, sporutstyr eller annet tilleggsutstyr er ferdig opplagt. Plug and play.
Superclass III kan utstyres med Alpina ADCN system. Styringspanel som monteres på styre og kan styre opptil 3 aktuatorer samt fire andre funksjoner som kan benyttes til arbeidslys, varsellys, sirene eller annet relevant 12 V utstyr.
Det store plattformen har avtakbare skinner, og kan lett forvandles til en slett lasteplattform som kan romme alle typer last.
Bak på scooteren er det montert et standard drag-feste med 20 mm bolt som benyttes til trekking av sporutstyr, kjelker og annet standard utstyr for snøscooter.
Som tilleggsutstyr kan det monteres avtagbart 50mm kulefeste (tilhenger) som bla. Benyttes til å trekke Transalp sledene.
ROPS veltebøyle, arbeidslys, varsellys, ryggstøtte og brakett med 2 polstrede passasjerseter ink. sikkerhetsbelter som monteres i kombinasjon med ROPS veltebøylen.
Det finnes nesten ingen begrensninger for hva som kan monteres, eller hvilke tilpasninger vi kan gjøre for at du skal få en optimal arbeidsmaskin, som dekker dine behov og krav.

Dette finner du garantert ikke på andre snøscootere i markedet.
• 3-syl. 4-takts 12-ventilers motor med variabel ventil timing.
• Katalysator med 2 oksygenprober, som tilfredsstiller Euro 5 krav.
• Motor diagnostisk ved hjelp av rimelig standard OBD verktøy.
• Ny heavy duty girkasse med trykkoljesmøring
• 2 belter på hver 500 mm
• Eksklusiv mono-sjokk fjæring og selvjusterende understell.
• X-tra lange linkarms fjæring med nitrogen dempere.
• Ledningsnett klargjort for ADCN system (styring for sporutstyr og annet ekstra utstyr)
• 1000 watt dynamo

KUNDER
En Alpina har mange bruksområder, og det er kun fantasien som setter begrensingen, i hovedsak er det Alpinanlegg / skidestinasjoner, løypelag, idrettslag, stat og kommune som er kjøpere, men vi har også eksempler på privatpersoner som har valgt å innvestere i en Alpina Sherpa.

DESIGN
Italiensk design og kvalitet satt i system, med de mest avanserte teknologiske løsningene, og 20 års erfaring. Med Super III har vi tatt maskinen til et nytt nivå, og gleder oss til å se hvilket potensial denne maskinen vil kunne få frem hos våre kunder.

2 BELTER
Superclass har en stor fordel med sine 2 belter, det være seg fremkommelighet gjennom større bæreflate, eller når det skal trekkes store lass, da har man naturlignok større anleggsflate og får således et bedre grep om underlager som gir bedre grep og trekkevne, sammenlignet med en snøscooter som har et enkelt belte.
En helt unik arbeidsmaskin som er konstruert for de tunge arbeidsoppgavene. Vi kan reklamere med unik fremkommelighet, trekk-kraft, lave driftsutgifter kvalitet, pålitelighet og god driftsøkonomi.
Med en Alpina Superclass III er du klar til å starte arbeidsdagen!

Ta kontakt for referanser, tilbud eller prøvekjøring.

  • 2 LED-arbeidslys og varsellampe
  • 2 passassjerseter med sikkerhetsbelte
  • Henger feste - 50mm kule
  • ROPS Veltebøyle
  • Ryggstøtte for passasjer
  • Skistativ for 10 par ski
  • Vinsj og hurtigfeste

MOTOR med kraft og miljø i fokus.
I alle maskiner finnes det et hjerte, og selvsagt intet unntak i Alpina Superclass III.
Vi må være såpass ærlig å si at det finnes ikke maken…

Huven/panseret holdes oppe av en gassdemper, servicevennligheten og tilgjengeligheten er satt i fokus. Det åpenbarer seg et ryddig motorrom med helt ny teknologi.
Valget av motor er ikke tilfeldig. 1,2L  3-sylindrede 4-takts Peugeot motoren på 82 HK med et høyt dreiemoment selv på lave turtall gjør dette til den optimale motoren for superklass III.
12-ventiler med variable ventiltider gjør det mulig, sammen med state-of-the-art motorstyringen.
Dette sammen med katalysator og 2 oksygensensorer tilfredsstiller denne motoren de strenge Euro 5 kravene. Eksos utslipp? Usedvanlig rent ...

Kjøling
Like viktig som en god motor er et godt og pålitelig kjølesystem, det har Alpina selvsagt tatt høyde for og på Superclass III er det montert en stor radiator med en kraftig to-trinns elektrisk vifte i front.

For å sikre god kjøling under alle forhold, har Alpina plassert en stor radiatorer i fronten på scooteren, med ECU styrte vifte som sikrer god kjøling under alle forhold. Dette gjør at snøscooteren holder en normal arbeidstemperatur og man unngår overoppheting.

For å tilfredstille kravene Alpina stiller må også motoren kunne utsettes for store belastninger over lengre tid, og tåle den påkjenningen som en slik motor blir utsatt for når den trekker tunge lass, med personer og, eller utstyr i ulendt og bratt terreng.

Alpina har som mål og etterstrebe de til en hver tid gjeldene regler og nårmer og kan reklamere med en motor som er driftsikker og miljøvennlig.

Alpina Superclass III har motor som tifredstiller Euro 5 krav.

Årsmodell: 2017
Type: Alpina
Model: Superclass 1,2 VVT
Motor: 1,2L VVT / EURO 5
Transmission: AP+2 (lav, høy og reverse)

Back to top